INGA NAZISTER PÅ VÅRA GATOR!




Så hojtades det på dagens SD möte i Brunnsparken här i göteborg.
Såklart var jag på plats, dock hojtade jag inte slagord utan gick lugnt och fredfullt runt med mina lappar från UMR och delade ut, som ett alternativ till SD's konstiga politik...

En minnesvärd kommentar från Jimmie Åkesson var "Turkiet ligger inte i Europa" ... ehm.... Käre Jimmie, har du missat några lektioner i geografin kanske?

Hursomhelst så blev jag lite tårögd när jag såg alla som kommit dit för att säga vad dom tycker om SD's politik.
Dock så är det lite som en kompis sade till mig senare, SD vinner röster på att folk demonstrerar emot, det späder bara på deras offerroll.

Det kan jag hålla med om, men samtidigt ÄLSKAR jag när folk säger sin mening... och det faktum att Jimmie och Erik stod på en bro som var avspärrad av polisen...
Polisen som för övrigt är en statlig instans.... i samma land som SD påstår sig vara diskriminerade och nedtystade av... hmmm

anywho, efter detta sprang jag och gjorde min tenta som jag failade så håårt.. såvitt jag tror iaf

Ikväll blir det tentaöl för att glömma jimmie åkessons dumma kommentarer och den failade tentan.

puss och massa antirasistisk kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0