Mormon

Okej! det är lugnt! alla kan sluta leta!
CSN hade satt in pengarna på ett sparkonto i orust sparbank som jag inte ens visste att jag hade, så nu har jag storhandlat mat!

Sen har jag besökt mormonerna här i staden, jag blev inte frälst, dock så var det en väldigt intressant pratstund.
Jag tvekar aldrig inför att lära mig saker, så jag gick dit med öppet sinne, redo för att få en inblick i mormonernas värld.
Men... det var det här med homosexualieten... "du får gärna vara homosexuell, bara du inte lever ut det".. så jävla löjligt, ska inte guds kärlek vara villkorslös? Om jag vill knulla med en man så ska väl inte jag dömmas till evig pina för det?

En av dom stora anledningarna till att jag inte joinat någon kyrka.

Dom ville att jag skulle komma dit 3 ggr i veckan för att påbörja en "frälsningsplan" vilket jag sa att jag inte hade tid med då plugget tar all tid, att jag ville hem och tänka över vad som sagts under dagen. Fick en bok och en bön.

Jag vill påpeka att jag på intet sätt hackar ner på mormonerna, jag respekterar deras tro trots att jag har invändningar. Det tycker jag är viktigt här i livet... respekt.

peace out

//katatusch

Kommentarer
Postat av: Coffee

Det är för jävligt det där med homosexualitet och religion alltså. Finns det någon religion som inte förbjuder det?

För övrigt är det väldigt bra att du har pengar. Mat är ju en sån trevlig sak att man inte vill gå miste om det.

2009-01-27 @ 17:50:02
URL: http://worldoffools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0