För att man aldrig tror sig veta mer än vad man borde.

Det kanske är dags för mig att sova nu, jag känner hur jag mer och mer försvinner från mitt "vanliga" jag och antar formen av en zombieliknande varlse som i panikartad desperation sträcker ut en hand till omvärlden genom sin blogg som ändå ingen läser.

Det är så jag brukar beskriva mig själv när jag sovit för lite, zombie, fast inte en hjärndöd zombie, utan mer en zombie som har lättare för att öppna upp dom känslomässiga valven som byggts upp under dagen(dagarna) som gått. Lättare att få ut allt som finns innombords, det som måste ut för att jag inte skall bli ett apatioffer i fosterställning.

Men allt får inte ni reda på här, för vissa saker är för hemligt, vissa saker är inte nyttigt att sprida ut på nätet.
Det ni får ta del av är en skrapning på ytan, vilket ibland kan vara rätt intressant, ibland är det bara platt och blasé... men utan en bättre utbildning.. utan att ha dom orden jag behöver för att beskriva vad jag känner så kan jag inte göra mer än vad jag gör.

Har gått och dragit på mig en förkylning som, jag antar, kommer hålla i sig ett tag. Men det är gött, då har jag en ursäkt för att sitta inne, då behöver jag inte säga att det är för att jag inte har några vänner som tar sig hit (jag vet att några gör det, och andra har bra anledningar ni behöver inte ta åt er). Nu kan jag svara lite bättre på frågan om vad jag gjort hela dagen.
-vad har du gjort idag då?
- varit hemma och varit sjuk, softat framför en bra film och käkat lite chips trots den rivande känslan i halsen.
- naw... hoppas du blir frisk snart
- tack tack, jag ska jobba på det

tänk att ett ord kan betyda så mycket.. hade jag inte varit sjuk så hade det väl sett lite mer annorlunda ut..
-vad har du gjort idag då?
-varit hemma, softat framför en bra film och käkat lite chips
-aha... trist
-ja, lite så faktiskt

Att tycka synd om sig själv är rätt gött, bara det inte går för långt så man blir en som lägger upp dramatiska bilder på bilddagboken med dramatiska texter bara för att ett skosnöre har gått av, eller för att man inte fick rida den hästen man ville.

Tycker det är kul att skriva, även om det ibland verkar osammanhängande, konstigt och stört.. för... det är nog så jag är.


god natt hörni
//katatusch


Kommentarer
Postat av: Coffee

Grattis! Du har skaffat dig en läsare, som inte bara kommer läsa, utan även kommentera dina inlägg med kommentarer som på något sätt kanske kan kopplas med det du skrivit. Denne mystiske läsare kommer även utnyttja den fantastiska (och ovanligt buggiga) RSS-feed för att kunna se när du uppdaterat, samt lägga till dig bland sina länkar på sin egen blogg.

Ha ett trevligt liv.

2009-01-11 @ 23:26:55
URL: http://worldoffools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0