yah

Flimmer från skärmen som aldrig stängs av
Ljudet strömmar ur högtalarna utan mening
Kapitalismens skugga sänker sig över den här stan
Ännu en spårvagn annonserar sin försening

Blåa skuggor springer för fort
Röda känslor fångar mitt hjärta
Vakten nekar mitt passerkort
Saknad ersätts med smärta

Kollektiven ankommer med trasig vagn
Går på med tungt hjärta, visar min biljett
Atmosfären är mig inte till gagn
Varför är jag inte nummer ett?

Hjärtat bankar snabbt och hårt
Själen står i lågor
Någonstans ljuder ett tyst förlåt
vet ej vad som pågår

Spårvagnen stannar, snubblar av
Slår i huvudet, tuppar av
Vaknar upp svart och kall
Tittar upp, jag är ingen alls

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0