Ekologisk?

Fan vad skönt att Heath fick sin oscar, innan jag hade sett filmen tänkte jag att "jaja, såhär blir det alltid när en skådespelare dör, han/hon lyfts till skyarna för en annars vanlig rollprestation" .... MEN så såg jag dark knight på bio och blev.. kär, kunde inte sluta kolla på Jokern. Varje gång han kom på skärmen så sket jag i undertexten, då sket jag i Christian Bales onödigt raspiga röst och bara log. Det var längesedan jag blev så kär i en karaktär. Heath! "it's all part of the plan"

Nu över till något som kan tyckas väldigt onödigt men som gjorde mig uppriktigt ledsen.
Jag stod i hemköps kyldisk, drog ut på tiden innan min buss gick hemmåt, det kommer en man, tar upp ett paket med ekologisk mjölk, sätter ner det, tar upp ett till paket... också ekologisk mjölk och... SÄTTER NER DET. Till sist hittar han äntligen ett paket med "vanlig" mjölk. Snubben letade alltså efter ett paket vanlig mjölk istället för ekologisk... vart fan är logiken i det? Speciellt mjölk där det skiljer sig 1:- per paket... eller 1.60 om man ska vara exakt. Det är tamigfan inte mycket pengar! smör kan jag förstå, för där skiljer det sig nästan 10:- mellan ekologiskt och vanligt. Men EN JÄVLA SPÄNN! är det allt naturen är värd? jag vet att det antagligen inte gjorde världens skillnad att han valde vanlig istället för ekologisk, men skillnad gör det. Tänk om alla tänker så? hur fan går det ihop?

Jag som student köper ekologiskt när det finns möjlighet och prisskillnaderna inte är alltför stora, jag tycker inte att det svider så mycket i plånboken när man tänker på vad man får för det.
Sen kommer antagligen priserna sänkas om fler människor köper det, det kommer i alla fall bli större tillgång och därmed lättare att göra det där lilla, till synes, obetydliga valet som in the long run leder till att jorden håller längre och att djuren samt växterna får det bättre.. IT'S A FUCKING WIN-WIN!!!

Kommentarer
Postat av: Coffee

Vad jag tror sätter käppar i hjulet är att den ekologiska mjölken har lite annorlunda smak, så de som är vana med den vanliga mjölken fortsätter gärna med den..

2009-02-23 @ 14:27:58
URL: http://soulred.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0