A-sås, aloe vera, vin och en ett år äldra lillebror!

Har varit hos min käre fader i alingsås i helgen, bror den äldre fyllde 7 och hade stort barnkalas.
Jag som suttit uppe dagen innan och skrivit uppgift var liiite för trött för barnkalas, men det gick bra. Jävligt soft faktiskt, fick leka lite med mitt gammla playmobil igen, x antal år sedan sist.
Sen fick jag läsa historia för barnen, började med 5-6 barn, sen föll några ifrån av olika anledningar (vissa åkte hem, andra började leka med annat) så till sist var det bara en liten pojke kvar som lyssnade med stor inlevelse på historien om Familjen Robinson.

Dante fick den oändliga historien av mig och syster. Sen hittade jag en bok som jag var tvungen att köpa  - Jag vill inte gå och lägga mig - den fick bror den yngre, då han var i en mer passande ålder.

Senare på kvällen, när nästan alla barnen hade gått hem så blev det lite vin, lite mat och lite mer lekande med dom barnen som var kvar...... det var iungefär nu som det började bli lite jobbigt... den männskliga kroppen klarar bara så mycket lek med barn... tyvärr hade dom också fått godis vilket resulterade i piggare barn än normalt.
Men det gick bra till slut, jag var inte ensam!

Allt som allt var det kul, älskar mina bröder, sötare och mer moraliska barn får man leta efter.

Dagen efter blev jag väckt, först av ett akvarium och sedan av en bror som kom in och ville att jag skulle läsa för honom... så vi låg där i sängen och läste om pettson och om jorden.
Sen spelade vi spel och pusslade pussel.
Därefter bar det ner till köket för lite kaffe/tidning med resten av huset, läste att en präst som påstår att Harry Potter är satanstisk, att orkanen katrina var guds straff mot alla syndare i new orleans och att naturkatastrofer beror på en ökning av den andliga föroreningen - har blivit biskop. Något dog inom mig när jag läste det.....

För att återkomma till något roligare så lärde jag mina bröder att åka skridskor, då slängde Dante ur sig en sån där moralkaka igen "Man måste lära sig ramla för att kunna lära sig att åka" ... för mycket astrid lindgren och för lite våldsamma tecknade serier känner jag...
Men det gick bra, dom var förvånandsvärt duktiga, gjorde piruetter och shit....

Allt som allt en trevlig helg, förutom vissa obehagliga element som man desvärre inte kan göra något åt.. (tro mig, jag har försökt)

Nu ska jag städa och sedan duscha, ska fika ikväll på condeco!

adios amigos
//katatusch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0