Sömnlösa funderingar

Listan med folk online på msn blir mindre och mindre, alla ligger i sina sängar och sover gott, själv är jag uppe... varför det egentligen? jag har varit jättetrött sedan jag vaknat, men det är något med att gå och lägga sig som jag inte riktigt gillar. Tänk allt man skulle kunna uppleva om man inte sov.
Själva sömnen har jag inget emot, det är härligt att drömma.. fly från verkligheten ett tag... göra vad man vill..
Jag undrar om jag hade lagt mig tidigare om jag inte haft en dator, det är ju en tanke.. men jag tror faktiskt att jag fortfarande hade suttit uppe och tänkt.

På danska heter det A och B människa, jag är en B människa, jag föredrar att vara uppe... den friheten man känner är så härlig.. jag går ut med min hund runt 02-03-04 och hela staden är tom, det är bara jag, hunden och några tända fönster som tillsammans säger att världen aldrig sover.
Det är det jag gillar med vintern, det är mörkt så länge.. på sommaren så är det bara mörkt några timmar, men dom timmarna är å andra sidan väldigt mysiga, alla dofter och daggen som finns på gräset. Under vintern så får man nöja sig med frosten vilket inte är helt fel det heller.

Jag gillar också mörkret för det är kravlöst.. på dagen är det telefoner som ringer, sms som plingar in och msn fönster som öppnas. Men när det är så sent som det är nu så är det ingen som vill något av en, inga planer, inga krav och inga besvikelser. Natten blir vad man gör den till.
Jag får också mycket mer inspiration på natten, vågar mer uttrycka vad jag känner.. har också lättare för att bli ledsen... lättare att bli glad..
80% av min musik har jag skrivit efter mörkrets "inbrott" det är lättare tycker jag, när det är sol ute så.. jag vet inte, det är inte samma stämmning.. inte samma känsla.

Sen har jag också lagt märke till att min musiksmak ändras på kvällen, eller kanske inte ändras, men det är mest akustiskt, ballader och melankoliskt. Det är soft, även om jag just nu har svårt att relatera till kärlekslåtar så väcker dom en känsla hos mig.. en.. ja melankolisk känsla. Även om den gör mig gråtfärdig så är den ändå skön. Det är skönt att känna sig ledsen ibland.

Tidigare idag så hjälpte jag en kompis med kärleksproblem. Hon är en av mina bästa vänner, finns få som jag bryr mig om så mycket som jag bryr mig om henne. Hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Jag vill att hon ska vara lycklig, när hon inte är det så blir jag också ledsen.. men jag gör allt jag kan för att hjälpa henne.. jag hoppas att hon vet det <3

Nu sattes "regina spektor - samson" på, tänker lite på mitt ex när jag hör den.. fast mest på bella faktiskt, för det var hon som påminnde mig om den. Riktigt härlig låt. Finns även en bra cover som matthew luce sadoval (tror det stavas så) har gjort. Jättefin låt, om ni inte har hört den så ladda hem den/köp den/ youtuba den.. få helt enkelt tag på den.

Nu blev det här lite långt och rätt så uppdelat, men ni måste ju inte läsa allt =)
kram på er, nu ska även jag gå och lägga mig..
//Katatusch

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag sov inte inatt ^^

2008-01-23 @ 08:10:53
URL: http://linaroger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0