schlet

Hej igen, för er som inte vet vad schlet betyder så kan jag meddela att det innebär att man är sliten vilket jag är idag.
Gårdagen utspelade sig som så att jag hade för lite pengar för att åka ner till göteborg och lyssna på bella boop and the robbers så jag stannade hemma. Sedan visade det sig att några av mina kompisar skulle till gg (uteställe i uddevalla) så jag tänkte att jag kunde hänga på eftersom att det är gratis inträde första halvtimmen.
Väl inne så fjäskade jag till mig lite öl och blev bjuden på lite cider, så man blev lite lullig. Resten av kvällen spenderade jag på dansgolvet, var lite risk att bli bråk när jag dansade med en tjej som en annan kille var interesserad av, men hans kompisar tog bort honom så det blev bara lite knuffar vilket jag är glad över.
Jag är ingen sån som bråkar, går oftast därifrån eller försöker avstyra det.
Anyways, efter krogen så blev det lite av en ofrivillig efterfest.. hamnade uppe i en lägenhet på något konstigt vänster och blev kvar där tills 05.00 då jag och min kompis bestämde oss för att gå hem, skulle egentligen fått skjuts men han som skulle köra låg hemma och sov och hade stängt av mobilen så det blev till att gå. Det är rätt långt kan jag meddela, tog oss ungefär en timme att komma hem och det är rätt så kallt utomhus så tidigt på morgonen. Men väl hemma så blev det till att sova direkt och sova läääänge. Vaknade 14.00, det var nice.. sen såg man sig själv i spegeln och det var inte lika nice. Skabbigt hår och alldeles för många likheter med ett lik.

Idag har jag och min kompis vandrat runt och inte gjort särskilt mycket, det är väldigt vanligt här uppe (eller här nere, beror på vart ni är) det finns inte mycket annat att göra när man är fattig och arbetslös.
Men jag har faktiskt fått ett tillfälligt jobb idag, ska filma och fota någon happening med friskis och svettis. Får lite pengar och träningskort, det är vad jag har hört hittills hon skulle prata med chefen tror jag så skulle hon veta mer säkert.
Jag borde egentligen skriva mer idag, men jag är såpass död så det här får allt räcka. kommer antagligen skriva mer imorgon då jag säkerligen har mer att skriva.
men kram på er
//Katatusch

Kommentarer
Postat av: Lenore ^^

nice med F&S jobb! grattis :D

2007-10-13 @ 02:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0