På jakt efter jobb och pengar.

Ja, den här dagen har gått til att leta jobb och sätt att tjäna pengar på.
För om man inte hittar jobb men vill flytta hemifrån... hur gör man då? råna en bank? Nä.. det är ju olagligt och desutom så är det inte säkert att banken har pengar inne nurförtiden då det mesta sköts på internet. Spela internetpoker? nae.. det är ju förstås lagligt, men då måste man ju först ha pengar som man har råd att förlora och som nybliven arbetslös student så har jag inte råd att förlora så mycket.
Så.. vad gör man? jag kollade runt lite på internet och det jag såg mest var att man kunde ha reklam på sin hemsida som företag betalar pengar för och det lät ju........bra, förutom det faktum att jag inte har någon hemsida, kan inte göra en hemsida och skulle ju iofs kunna lära mig. Ja, det är ju en tanke.... men det tar tid och pengabehovet är stort.
Så jag skickade in tre jobbansökningar där jag fjäskade om hur duktig jag var, smörade på som fasen så det hoppas jag nu på att jag får.

Det andra jag är på jakt efter är en lägenhet, för jag orkar inte bo hemma längre, men för att flytta hemifrån så måste jag ha en fast inkomst och det får jag ju genom jobb så tillbaka till första delen i texten.
Men jag är inte den som är den, så jag kollade läget på lägenheter för att vara väl förberedd. Jag kan hälsa er som inte bor i uddevalla att om lägenheten ligger mer än 3 kilometer från centrum så är den inget att ha. För efter en krogrunda på t ex en onsdag så orkar man inte gå mer än 3 kilometer, därför är det bäst att ha en lägenhet som ligger i centrum eller väldigt nära centrum. Då ska vi då kolla på priserna, 3800 får en 1:a på 33kvm på kungsgatan (uddevallas ströget.. typ) det är ju rätt billigt om man jämför med sthlm. Men ja.. jag har då inte råd.

Jag känner att jag klagar rätt så mycket, en sån bloggare vill jag inte bli... men eftersom att det inte är så många som läser än så är det väl rätt lugnt. När vi börjar komma upp i fler än 1 per dag så kan jag börja bli lite gladare och mer positiv.

kärlek
//Katatusch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0