hoppsan

Ja, meningen var ju att jag nu skulle ta min blogg på allvar och skriva varje dag. Men gårdagen utspelade sig på så sätt att jag aldrig fick tid till att skriva i min blogg så jag tänkte göra det nu när jag precis vaknat.
Jag vet att klockan är 14.30 och att de fleste redan gått upp och de flesta snart slutar skola och jobb, men jag är arbetslös så jag har inga tider att passa.

Så.. vad ska man skriva om idag då? vad har hänt i mitt liv det senaste? JO, jag har blivit hotad på bilddagboken, eller knappt ett hot.. eller.. jag vet inte riktigt vad man ska kalla det, kan ju skriva här vad som står så kan ju ni bedöma själva. "anonym: Hoppas vi ses ute nån dag... ska slå av din näsa då! en liten heads up bara" Så.. vad tycker ni, ett hot eller bara en som inte gillar min näsa?
Aja, inte första gången jag har fått ett hot. Senaste gången var då jag precis blivit ihop med min senaste flickvän, hennes ex var lite wierd om man säger så, han skrev att han skulle skada alla hon brydde sig om och så rablade han upp mitt namn och min adress. Då var jag lite sådär smått paranoid mot asiater i en vecka efteråt (inget ont om asiater, men han var asiat och eftersom det var allt jag visste om honom så...) men där hände det ingenting, och det hoppas jag att det inte gör här heller för man vill ju inte ha sin näsa avslagen direkt. Jag gillar min näsa.

Annars så ska jag ner till göteborg idag och gå på spelning. Bella boop and the robbers spelar på sticky fingers 22.00. Jäkla bra musik, ni borde komma så kan vi dansa tillsammans.
Såg dom faktiskt den 4:e också då dom spelade på bryggeriet vilket ligger väldigt nära mig så jag smet ner dit innan jag skulle upp och umgås med min syster som för tillfället var hos oss med körtelfeber.
För alla som oroar sig för mig, jag blev inte smittad vilket jag är väldigt tacksam för eftersom att det kan smitta via handslag.

Nu läste jag precis en sak som står här nedanför medans man skriver "Du är själv ansvarig för att innehållet i det du publicerar följer lagar och förordningar. Se användarvillkoren om du är osäker på vad som gäller" och så började jag tänka... vilka läser egentligen igenom alla varningstexter. Dom finns överallt, på dvd:er, communitys, blogg, cd-skivor, skyltar etc. Jag har faktiskt läst igenom några sådana och man blir ju bokstavligt talat skiträdd för att man ska råka bryta mot lagarna, eller som på dvd:n där står det något i stil med "ej för publika visningar" om man har kompisar hemma och ska kolla på en film.. är inte det en publik? men jag vet inte.. alla lagar har väl sina kryphål. Kolla bara på alla våldtäcktsmän, dom är levande bevis på att vi måste ändra lagarna. Varför ska en tjej som har lite kul en kväll, dricker lite öl, har på sig en kort kjol. Varför ska hon skuldbeläggas för att hon blir våldtagen? det är väldans knepigt det där. Egentligen borde det räcka med att tjejerna (eller killarna) säger att dom blivit våldtagna, det borde räcka som bevis. Men sen har vi dom där som säger att dom har blivit våldtagna bara för att få uppmärksamhet, det förstår jag mig inte heller på.. vilken trevlig uppmärksamhet menar jag.
Det var ju för ett tag sedan en dotter som anmälde sin pappa för övergrepp vilket senare visade sig vara lögn, jag tycker rejält illa om min pappa ibland, men att anmäla honom för övergrepp?! det är väl att ta det liiite väl långt.


Nä, nu ska jag sluta skriva för jag vet att det är många som aldrig orkar läsa igenom långa bloggar och jag vill ju ha så många läsare som möjligt och detta tycker jag är en lagom längd.
Så.. hejdå på er.
//katatusch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0