Snö

image1

Det är verifierat, det är konfirmerat.. jag har sett det själv. Snön har äntligen kommit till Uddevalla, trots denna glada händelse så är jag inte riktigt glad. Det är en viss skillnad från när man var liten och såg den första snön, då var man direkt ute med sin pulka och lekde så snön yrde... nu är det mer så att man först måste ta på sig kläder, sen måste man äta mat och sen måste man kanske duscha så man inte ser så skabbig ut.
Vad hände med att bara springa ut? är detta första steget mot att bli gammal? Varför infinner sig inte samma glädje? Jag saknar den.. det gör jag, när man var ute och lekte tills tårna frös av utan att klaga. Nu börjar jag klaga så fort det är kallt och jag känner att mina tår blir kalla.
 Usch, jag gillar det inte.. jag vill inte vara påväg att bli gammal.

Tänk er det, jag är bara 18 och har redan åldersnojja, snart börjar jag väl klaga över ont i knäna och stela leder också. Steget därifrån till rullator är inte så stort.

MEN jag blev faktiskt glad när jag direkt såg snön komma, det var först när jag kom på "det här är ju Sverige" som glädjen började gå neråt. Att detta är Sverige betyder att denna snö snart kommer att smälta bort, att eftersom att det är snö nu så kommer den snö som egentligen skall komma i December utfinna sig.

Jaja. nu ska jag bara äta frukost, duscha och ta på mig varma kläder... SEN ska jag ut och leka i snön med min rullator.

//katatusch.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag typ..äh.

2007-11-18 @ 18:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0