Uppgivenhet

Idag känner jag mig uppgiven... jag vaknar av att min hund skäller ut brevbäraren... IGEN... så jag skäller som vanligt ut hunden, drar in den på mitt rum och stänger dörren för att låta brevbäraren dela ut sin post i fred utan att en hund ska skälla på den stackaren.
Sedan efter några misslyckade försök att somna om så sätter jag på datorn, går upp och går på toaletten, går in i mitt rum igen och märker att det luktar instängt och äckligt.
Ännu en gång så bestämer jag mig för att städa.
Datorn är nu på och jag sätter mig framför den och som vanligt så loggar jag in på msn där det inte är någon interessant person inne, jag installerar en uppgradering på internet explorer när jag använder firefox.

Sen är det då dags! jag öppnar min startsida och tänker att det ska vara härligt att få reda på vad som händer i världen. Nyvaken som jag är så har jag ändå en viss optimist.
Första nyheten som fångar min uppmärksamhet: "Hot mot de misstänkta 16-åringarna - höjd säkerhet vid rättegången" jaha... nu blir man påmind igen om dödsmisshandeln i höst. Jag fattar inte hur ett gäng kan gemensamt bestäma sig för att "höhö, vi sparkar som fan på den här killen han har ful tröja på sig" (det citatet är en skapelse av min fantasi och skall inte tas på för stort allvar, jag var inte där och vet inte vad som sades.) Det är sjukt... lika sjukt som när jag igår läste på salemfondens hemsida om varför dom startade, det var pga att en kille blev ihjälslagen av ett  "mångetniskt gäng" (det citatet är inte påhittat, det står så.. kolla själva) då tänker jag direkt .. vadå mångetniskt?.. "stoppa det svenskfientliga våldet" står det också, vadå svenskfientligt? Men visst, det finns så mycket annat våld så varför inte kalla det svenskfientligt, men då kan man ju sätta en sån benämning på allt våld tycker jag. Riccardo t ex.. han som blev ihjälsparkad i höst "riccardofientligt våld" eller bomb attentatet mot barbro, "åklagarfientligt våld".. Sen min andra tanke är.. varför inte stoppa allt våld? är det bara svenskfientligt våld som skall stoppas? För då måste vi tillbaka till tredje riket och kolla allas bakgrund och pass, för trots att jag ser svensk ut så är jag halvdansk (eller halvsvensk, det är upp till er vad ni tycker) så om jag blir nedslagen är det då danskfientligt eller svenskfientligt våld?

Nä, nu orkar jag inte tänka på det mer.
Som om inte det vore nog med en påminelse om mord så läser jag "Fyra anhållna för mord på Ångpannegatan" ett till mord, fan vad hemskt... vart är vi påväg egentligen?
jag lämnar den nyheten rätt snabbt och går vidare till den tredje och sista (orkar nämligen inte tänka mer på detta)
"Filippinska bönder: Kom hit, Jolie" Ja det är Angelina Jolie som dom menar.
Det jag tycker är interessant är att i en värld som just nu är rätt kaosartad så läser man att filipinska bönder vill att Angelina Jolie ska åka ner och agera goodwill ambassadör åt FN. Varför? vilken skillnad kan hon göra? hon är en skådespelare med 0 makt. Borde dom inte vädja (för det står det att dom gör) till FN att dom skickar ner någon med lite mer koll på saker och ting.
Jag kan ha fel, men det återstår ju att se OM nu hon åker ner dit.

Tack för mig, ha det bra.
//Katatusch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0